Polaryzacja we wtyczce głośnikowej O1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marceli
    Classic
    • 2007
    • 23

    Polaryzacja we wtyczce głośnikowej O1

    Drogie Panie i drodzy Panowie, aktualnie w ofercie pełna paleta części eksploatacyjnych:
    tarcze, klocki ATE, BOSCH, MIKODA etc
    rozrządy SKF, GATES, INA
    sprzęgła SACHS LUK
    filtry MANN, Bosch, Filtron,

    i każda absolutnie każda częśc eksploatacyjna dostępna w dużych hurtowniach :diabelski_usmiech


    Proszę o zapytania i konfrontację z cenami konkurencji :twisted:


    Zapraszam serdecznie. Kontakt PW, mail : [email protected] lub telefon
    Marceli
    ----------------------------------
    1: OCTAVIA II COMBI 1.6 MPI
    2. PT Cruiser 2.2 CRD Limited Edition
  • noogi
    Ambiente
    • 2006
    • 114
    • Octavia III combi (5E5)
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    #2
    Polaryzacja we wtyczce głośnikowej O1

    Witam,
    Za radą i doświadczeniem szanownych kolegów, zabieram się za wytłumianie drzwi w mojej Octavce. Zanim zabiorę się do pracy kompletują materiały i wiedzę.
    Potrzebuję informacji, który to (+) a który (-) w fabrycznej wtyczce głośnikowej - odnosząc się do dzyndzla zatrzasku?
    Radia nie chcę wyjmować - bo tak bym sobie sprawdził a oryginalne głośniki nie mają chyba oznaczonej polaryzacji.

    pozdrawiam
    -= BXE Power =-

    Komentarz

    • hsurim
      Elegance
      • 2006
      • 788
      • Kia
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      Wtyczki (zdaje się) inaczej nie włożysz.
      "Plusem" głośnika, jest ten biegun, do którego przykładając "+ baterii" - np. 1,5 V - a do "minusa" jej " -" i spowoduje to wychylenie się membrany do przodu.
      Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

      Komentarz

      • noogi
        Ambiente
        • 2006
        • 114
        • Octavia III combi (5E5)
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        Dzięki za odpowiedź ale nie to mi chodziło.

        Jak zlokalizować plus w oryginalnej wtyczce - zakładam nowe głośniki (one już maja opisaną polaryzację).

        pozdrawiam
        -= BXE Power =-

        Komentarz

        • hsurim
          Elegance
          • 2006
          • 788
          • Kia
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          Minus jest masą autka.
          Ale jak podłączysz głośniki odwrotnie, to tez nie będzie źle - aby wszystkie jednakowo.
          Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            Zamieszczone przez hsurim
            Minus jest masą autka...
            Niestety nie !!!
            Zasilanie głośników ( nawet "minus" ) jest całkowicie izolowane od masy samochodu. Wynika to z faktu, że końcówki mocy, aby uzyskać wyższą moc wyjściową, pracują w mostku, który wymaga odizolowania obu biegunów wyjściowych od zasilania ( od plusa i od minusa )...

            Co do sprawdzenia polaryzacji kabelków, to albo trzeba sprawdzić na starym ( oryginalnym ) głośniku ( jeśli nie jest opisany to kolega hsurim dał wskazówkę jak to sprawdzić ), albo przemierzyć kabelki od wtyczki przy radiu do wtyczki w drzwiach, ewentualnie sprawdzić gdzie jest zapięty szeregowy kondensator na wysokotonowca i uznać to za przewód plusowy.
            Oczywiście jeśli podłączysz wszystkie głośniki tak samo, to tak jak napisał kolega hsurim polaryzacja nie będzie miała znaczenia...
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • noogi
              Ambiente
              • 2006
              • 114
              • Octavia III combi (5E5)
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              Dzięki panowie,

              Widzę jednak, że nikt praktycznie nie sprawdził, który to plus we wtyczce i nie może mi jednoznacznie powiedzieć... "plus masz po tej stronie gdzie zatrzask..."

              ... a tyle osób przerabiało już nagłośnienie

              pozdrawiam
              -= BXE Power =-

              Komentarz

              • Krzycho-63
                Rider
                • 2007
                • 628
                • Superb II (3T4)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Proszę bardzo.
                Załączone pliki
                Skoda Superb II Ambition
                2.0 TDI CR 170 KM

                https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                Komentarz

                • noogi
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 114
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                  #9
                  Dzięki!

                  O to chodziło.

                  pozdrawiam
                  -= BXE Power =-

                  Komentarz

                  • bubuDE
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 763
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    Podlaczenie jednego lub wszystkich glosnikow w odwrotnej polaryzacji ma znaczenie. Chodzi o uzyskanie bazy skad dochodzi dzwiek. Przy wlasciwym podlaczeniu sygnal ma dochodzic z przodu, ze srodka. Wtedy da sie rozpoznac polozenie pojedynczych instrumentow. Nie majac mozliwosci sprawdzenia biegunow kabli i kolumn stosuje sie testy odsluchowe z nagrana muzyka, szumami i podzialem na poszczegolne kanaly, tyl, przod. W aucie moze to miec drugorzedne znaczenie bo kierowca nie siedzi dokladnie po srodku kabiny. Na uszkodzenie glosnikow nie powinno to wplynac chociaz g.niskotonowe beda wciagane zamiast wypychane.
                    PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                    Komentarz

                    • hsurim
                      Elegance
                      • 2006
                      • 788
                      • Kia
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez bubuDE
                      (...) Na uszkodzenie glosnikow nie powinno to wplynac chociaz g.niskotonowe beda wciagane zamiast wypychane.
                      Czyżby jakaś nowa teoria ?? - bo jak dotąd, to zawsze sinusoida powodowała drgania symetryczne.
                      Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                      Komentarz

                      • bubuDE
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 763
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        #12
                        hsurim, nie wiem co wiecej moge dopisac do mojej teorii fazowania glosnikow, jesli szukasz cos wiecej http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=39. Krzycho-63, podal odpowiedz do tego tematu, chwala mu za to.
                        PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                        Komentarz

                        • hsurim
                          Elegance
                          • 2006
                          • 788
                          • Kia
                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          Chodzi mi jedynie o ten fragment, w którym to napisałeś, że po zmianie biegunowości ...
                          g.niskotonowe beda wciagane zamiast wypychane.
                          Prawda jest taka, że będą dokładnie tak samo pracowały, tyle że z przesunięciem w fazie o 180 stopni.
                          (chyba, że miałeś coś innego na myśli, niż ja zrozumiałem)
                          I koniecznie WSZYSTKIE głośniki MUSZĄ być w tej samej fazie.
                          Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                          Komentarz

                          Pracuję...